loading...
مجله اینترنتی ادوراما
سپیده بازدید : 382 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

دانستنی‌های عمومی درباره عطرها که هرکسی باید بداند

 

best-fall-winter-perfume-2016.jpg
مقالات

دانستنی‌های عمومی درباره عطرها که هرکسی باید بداند

 

با توجه به چیزی که در تاریخ موجود است در قرن 18 با ساخت ادكلن (Eau de cologne) انقلابي در صنعت عطر سازي به وقوع پيوست. ادكلن كه در آن زمان تركيبي بود از گياهان رزماري، نارنج و ليمو موارد استفاده فراواني داشت. امروزه ترکیبات زیادی مورد استفاده قرار گرفته ولی مشترکاتی وجود دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم

احتمالا می دانید که تمامی عطرهای موجود حاوی ۷۸ الی ۹۵ درصد الکل طبیعی همراه با اسانس‎های روغنی هستند.

باید بدانید که شیوه نام‌گذاری عطرها بر اساس میزان اسانس روغنی موجود در عطر هست که شما را با آنها آشنا می‎کنیم تا موقع خریدعطر انتخاب بهتری داشته باشید.

انواع عطرها بر اساس میزان روغن آن

  • پرفیوم‎ها: پرفیوم‎ها با ۲۲ درصد اسانس روغنی با دوام‌ترین نوع رایحه‎های موجود میباشند.
  • ادو پرفیوم‎ها: ادوپرفیوم‎ها بعد از پرفیوم‎ها قرار می‎گیرند. این گروه با داشتن ۱۵ الی ۲۲ درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست می‌آورند.
  • ادوتویلت‎ها: این دسته ۸ تا ۱۵ درصد اسانس روغنی دارند.
  • ادکلن‎ها:  برای مردان استفاده می‌شود تنها حدود ۴ درصد روغن دارند.
  • ادوفرش‎ها: رقیق‎ترین عطرها اصطلاحا ادوفرش نامیده می‌شوند که شامل ۳ درصد اسانس روغنی دارند و مناسب با سلیقه افرادیست که دلشان می‎خواهد عطرشان بسیار ضعیف و ملایم باشد.

 

 

حالا لازم است که بگوییم که هر چقدر میزان اسانس روغنی یک عطر بیشتر باشد قیمتش هم بیشتر و ماندگاری عطر افزایش خواهد یافت. برای همین با توجه به استفاده‌ای که از عطرتان می‎کنید یکی از دسته‌های بالا را انتخاب کنید.

توصیه میشود که معمولا برای مهمانی‌ها دسته اول و دوم گزینه‌های بسیار مناسبی هستند، به خصوص برای آنهایی که دوست ندارند عطرشان را به همراه‌شان ببرند و مجددا تجدیدش کنند.

همچنین ازادوتویلت‎ها و ادوفرش‎ها به دلیل داشتن رایحه‎های رقیق و ملایم می‌توانید برای محیط‌های کاری استفاده کنید. امروزه بیشترین تولیدها مربوط به ادوپرفیوم‎ها و ادوتویلت‎ها است. چون آدم‎های امروزی بیشتر از هر چیزی خواستار ماندگاری هستند و هر دوی این موارد ماندگاری نسبتا بالایی دارند.

دانستنی‎هایی درباره عطر
دانستنی‎هایی درباره عطر

 

این نکات نیز حائز اهمیت است.

بیاد داشته باشید که بعد از استعمال عطر از محکم بسته شدن درش مطمئن شوید.

توصیه میشود شیشه عطرها را در جاهای گرم یا در معرض نور خوشید قرار ندهید.

خیلی از تولیدکنندگان عطرها شیشه‎های تیره یا مات را برای عطرشان انتخاب می‎کنند، این کار باعث از بین رفتن بخش زیادی از بوی عطر و در عین حال تیره شدنش می‎شود.

هرگز به اینکه این عطر روی بدن فلان دوست یا آشنا خوش بوست اکتفا نکنید. عطرها را حتما باید روی بدن خودتان امتحان کنید.

همیشه سعی کنید عطری را انتخاب کنید که انگار برای شما ساخته شده است، عطری که با آن احساس راحتی کنید. پوست هر کسی، میزان خشک یا چرب بودنش و حتی رایحه شخصی هر فردی با دیگران متفاوت است.

در مواقع خرید وقتی برای خرید عطر به فروشگاهی می‎روید، آن عطر را روی بدنتان اسپری کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. معمولا بعد از ۱۰ دقیقه عطرها خودشان را نشان می‎دهند و می‎توانید تشخیص بدهید برای شما مناسب هستند یا نه، اما هستند عطرهایی که در یک ساعت اول چندان دوست داشتنی به نظر نمی‌رسند و تازه بعد از گذشت یک ساعت خودی نشان می‎دهند. هرگز برای خرید عطر عجله نکنید.

 

 

عطر کوکو نویر در بین محبوب ترین عطرهای سال 2016

بیاد داشته باشید که انسان لباس با پارچه زبر را راحت‎تر از عطر نامناسب تحمل می‎کند!

دانستنی‎هایی درباره عطر
دانستنی‎هایی درباره عطر

رایحه‎های اصلی

عطرها با اینکه خیلی متفاوت هستند اما در ساخت‎شان معمولا از یکسری رایحه‎های اصلی استفاده می‎شود، رایحه‎هایی مثل عطر گل‌ها، ترکیب گل و رایحه‎های شرقی، چوب صندل و میوه‌ها جزو اصلی‎ترین‌ها هستند. همچنین گیاهانی مثل بادیان رومی، اکالیپتوس، گل سرخ، ترنج، هل، چوب سدار، کندر، یاسمن، شمعدانی، زنبق، اسطوخودوس، لیمو، لی‌لی، ماگنولیا، خزه، بهار نارنج، یاس بنفش، پرتقال، زنبق زرد، نعنا، کاج، تمشک، رز، گل مریم و وانیل جزو موارد بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. با توجه به نوع عطر این گیاهان و میوه ها تعیین می‌شود عطر شما سرد است یا گرم.

 

 

 

سپیده بازدید : 386 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

به چه نحو اتاق و ساختمان خود را ضد صدا کنیم؟

 

رای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان به چه نحو اتاق و ساختمان خود را ضد صدا کنیم؟ که در دسته مطالب مرتبط با دکوراسیون قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد. به چه نحو ساختمان خود را ضد صدا کنیم به چه نحو ساختمان خود را ضد صدا کنیم , بسیاری از افرادی که تجربه زندگی ساختمان نشینی را دارند می دانند گاهی یک همسایه پر سرو صدا می تواند زندگی جهنم کند. گاهی نیز قصد دارید در اتاقی که دارید آرامش داشته باشید و این مسئله دیگر به ساختمان محدود نیست. با اینحال برای شما علاقه مندان خبر خوبی دارم شما هم قادر اید بدون اینکه پول فراوانی خرج کنید ساختمان یا اتاقی آرام داشته باشید. به چه نحو اتاق و ساختمان خود را ضد صدا کنیم؟ با اینحال برای شما علاقه مندان خبر خوبی دارم شما هم قادر اید بدون اینکه پول فراوانی خرج کنید ساختمان یا اتاقی آرام داشته باشید. پیشتر می خواهم مهارتهایی را به شما آموزش دهم که با بهره برداری از آنها قادر اید لاتاق ها و ساختمان خود را ضد صدا کنید. عایق هوا کردن در اصلی خانه به چه نحو اتاق و ساختمان خود را ضد صدا کنیم؟ تمام صحبت هایی که در سالن آپارتمانتان می شود را از قسمت پا دری خانه می شنوید؟ مسلما در اصلی خانه سخت صدا دارد. بستن راه های نفوذ هوای اطراف در ورودی صداها را کم می کند. پایین در آپارتمانتان شکاف بزرگی دارید؟ به پایین در خانه یک قطعه پوشاننده اضافه کنید. در انگلیسی به این صفحه ها door sweep می گویند و یک حالت جارویی دارد و به پایین در پیچ می شود. اگر قصد دارید صدا را حسابی بگیرید قادر اید روی هر دو سمت در ورودی خانه از آن بچسبانید. قسمت جارویی پایین این صفحه ها دلیل می شود گرد و خاک، رطوبت، حشرات و صدا وارد خانه نشود. بعد از این کار قادر اید اطراف در را نیز چک کنید تا اگر جایی هوا نفوز می کرد آن را نیز اگر ممکن است بپوشانید.

منبع آن رد

 


سپیده بازدید : 416 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

«دنیل کریگ» جیمزباند می ماند / نولان به کارگردانی ۰۰۷ نزدیک شد – آکادمی هنر تهران

 

 

در باب سینمای جهان برای شما علاقه مندان خبر داریم مبنی بر اینکه “«دنیل کریگ» جیمزباند می ماند / نولان به کارگردانی ۰۰۷ نزدیک شد – اخبار سینمای ایران و جهان” که پیشتر بدان میپردازیم.

سینماپرس: با احتمال حضور مجددا دنیل کریگ در نقش جیمزباند، روز قبلی ورایتی از نزدیک شدن کریستوفر نولان به کارگردانی ۰۰۷ اطلاع داد.

به نوشته سینماپرس، همزمان با اینکه بر اساس پیمان دنیل کریگ با کمپانی سونی مبنی‌بر ایفای نقش جیمزباند به وسیله  وی هنوز یک فیلم دیگر می باشد، این بازیگر ۴۹ساله بعد از اکران فیلم “اسپکتر” در یک گفتگو مطرح کرد که از این نقش خسته شده و دیگر وی را به نوعی جیمزباند نخواهیم دید و از آن موقع تا اینجای کار برای همه علاقه مندان این پرسش پیش آمده است که آیا کریگ باز هم نقش باند را ایفا خواهد نمود یا نه؟

مدت زیادی نمیگذرد که خبر بازگشت دنیل کریگ به فیلم جیمزباند به وسیله پایگاه خبری The Mirror پخش شده است. براساس این خبر، دنیل کریگ که مطرح کرده بود “ترجیح می‌دهد رگ دستش را بزند” با کمپانی سونی برای پوشیدن کت‌وشلوار جیمزباند برای یک‌باز هم بعد از مطرح اسم انبوهی از بازیگران برای جایگزینی وی، به توافق رسیده است. ادریس البا، جیمز نورتون، ایدن ترنر، تام هاردی و تام هیدلستون از نمونه بازیگرانی بودند که برای جایگزینی دنیل کریگ عرضه شدند با اینکه همه آن‌ها خبر مذاکراتشان با تهیه‌کنندگان را تکذیب کرده‌ بودند.

فیلم‌هایی که دنیل کریگ به نوعی جیمزباند در آن حضور داشته است از جهت تجاری بسیار سودمند بوده‌اند، فیلم “اسکای‌فال” با ۱٫۱ میلیارد دلار فروش مبدل به پرفروش‌ترین فیلم کمپانی سونی و دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۲ شده بود، به علاوه از طرف دیگر فیلم “اسپکتر” با احتساب تورم چهارمین فیلم پرفروش سری ۵۳ساله جیمزباند بعد از “گلوله آتشین” و “پنجه طلائی” می‌باشد.

به علاوه از طرف دیگر اخباری به انتشار در آمده است که تهیه‌کننده فیلم باربارا برکلی درتلاش است تا ادل خواننده پرطرفدار بریتانیایی را به این سری بازگرداند. ترانه فیلم “اسکای‌فال” که به وسیله ادل خوانده شد، نخستین جایزه اسکار را برای سری جیمزباند به ارمغان آورده بود.

به احتمال فراوان تصویر برداری قسمت بیست‌وپنجم از سری فیلم‌های جیمز باند سال آتی شروع خواهد تا این فیلم در انتهای سال ۲۰۱۸ میلادی به اکران برسد.

علاقه نولان به جیمزباند

ورایتی نوشت:  «نولان» که فیلم تازه و جنگی «دانکرک» را تکمیل نمایش داد، در گفتگو‌ای درمقایسه با تولید فیلمی از سری«جیمز باند» ابراز علاقه‌مندی کرد.

این کارگردان انگلیسی-آمریکایی که تولید فیلم‌هایی چون «ممنتو»، سه‌گانه «شوالیه تاریکی» و «شروع» را در کارنامه سینمایی دارد اظهارکرد با «باربارا براکلی» و «مایکل جی.ویلسون» در طول این سال‌ها چندین بار صحبت کردم. عمیقا شخصیت «جیمز باند» را علاقه مندم و در بیشتر مواقع هیجان دارم ببینم با این شخصیت چه می‌کنند. ممکن است این موضوع روزی بی‌افتد، وقتی که این سری احتیاج به احیاءشدن و نگاه تازه داشته باشد.

«نولان» که سابقه تولید فیلم‌های پرهزینه را دارد، قبل از این نیز نامش درمیان حدس و گمان‌ها در باب کارگردان بیست‌وپنجمین قسمت «جیمز باند» شنیده می‌شد با اینحال هنوز هیچ خبری درباره این موضوع تائید نشده است.

فیلم تازه «دونکرک» با توجه به فیلمنامه نوشته‌ی «نولان»برنامه ریزی شده است اکران خود را از تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۱۷ در سینماهای آمریکا شروع کند. در این فیلم چهره‌های مطرحی از نمونه «تام هاردی»، بازیگر نامزد اسکار فیلم «بازگشته» و «مارک رایلنس»، بازیگر برنده اسکار فیلم «پل جاسوس‌ها» ایفای نقش کرده‌اند که پیرامون عملیات نجات معجزه‌آسای نیروهای انگلیسی و متفقین از بندر «دانکرک» فرانسه در سال ۱۹۴۰ است.

از سویی دیگر نشریه «ایندی‌پندنت» از حضور «دنیل کریگ» در نقش «جیمز باند» در بیست‌وپنجمین قسمت از این سری فیلم خبر داده است. «کریک» که در چهار فیلم شامل «کازینو رویال»، «ذره‌ای آرامش»، «سقوط آسمانی» و «شبح» در نقش مامور ۰۰۷ بازی کرده است، قبل از این گفته بود حتی اگر دستش را هم قطع کنند دیگر در این نقش بازی نمی‌کند با اینحال به نظر میرسد با تغییر تصمیم خود برای پنجمین بار در نقش مامور ۰۰۷ مقابل دوربین می‌رود.

فیلم «اسپکتر» یا «شبح» بیست و چهارمین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند بود که در سال ۲۰۱۵ به وسیله «سام مندس» کارگردانی شد و در آن «دنیل کریگ» برای چهارمین بار نقش مأمور ۰۰۷ را بازی کرد و بالاخره به فروش بین المللی بیش از ۸۷۲ میلیون دلار در  سینماها دست یافت.

با اینحال «سقوط آسمانی» به کارگردانی «مندس» و با حضور «کریگ» و «خاویر باردم» در نقش منفی در سال ۲۰۱۲ با فروش ۱٫۱ میلیارد دلار در سطح جهان به پرفروش‌ترین فیلم در این سری بدل شد و به علاوه از طرف دیگر نخستین فیلم انگلیسی بود که در این کشور به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند دست یافت.

مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» با فروشی جهانی بیش از پنج میلیارد دلار در مکان دوم پرفروش‌ترین مجموعه فیلم‌های ادامه‌دار بعد از سری «هری پاتر» قرار دارد.

 

امیدواریم خبر “«دنیل کریگ» جیمزباند می ماند / نولان به کارگردانی ۰۰۷ نزدیک شد – اخبار سینمای ایران و جهان” مورد استقبال شما قرار گرفته است. اگر دوست دارید این خبر را برای دوستان خود ارسال نمائید.

 

سپیده بازدید : 360 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

زیباترین ست های لباس زنانه ویژه بهار 

 

اگر نمونه های لباس تازه را دنبال میکنید نوشته زیباترین ست های لباس زنانه ویژه بهار ۹۶ را برای شما گردآوری کرده ایم. و امیدواریم مورد استقبال شما قرار گیرد. زیباترین ست های لباس زنانه ویژه بهار ۹۶  بهترین ست های لباس زنانه مد سال ۹۶ و ویژه فصل بهار را برای شما به نمایش قرار داده ایم که قادر اید مشاهده نمایید. 

بیشتر انسانها در انتخاب لباسی که خوب آنها باشد و چگونی ست کردن شان دچار سردرگمی می شوند. ست کردن لباس می تواند مبدل به یک معضل شود از آن جهت که در انتخاب لباس، نه تنها بحث زیبایی حتی بحث راحتی نیز ارزش می یابد.   به دلیل تنوع بالایی که لباس های فصل بهار دارد، از لباس هایی با رنگ های شاد و متنوع گرفته تا برنامه های گلدار و شلوغ، نحوه ست کردنشان کمی دشوار می شود. اگر شما هم در ست کردن لباس هایتان سخت دارید یا در جستجوی فرضیه ای دلچسب برای ظاهرتان می گردید، ما در اینجا کلکسیونی از زیباترین و به روزترین ست های بهاره ویژه خانم ها را برای شما علاقه مندان آورده ایم تا در صورت علاقه از آنها فرضیه بگیرید و زیباتر از در بیشتر مواقع در جمع بدرخشید. نمونه های زیبای لباس زنانه بهار ۹۶،نمونه لباس زنانه نوروز لباس زنانه ۲۰۱۷،نمونه لباس زنانه ۹۶ بهار     سایت تفریحی سیرداغ امیدوار است از خواندن نوشته زیباترین ست های لباس زنانه ویژه بهار ۹۶ لذت برده باشید. شما در بیشتر مواقع میتوانید مطالب ما را برای دوستان خود ارسال کنید. بای اینکار از ابزارهای سایت استفاده کنید

منبع سیرداغ

 

سپیده بازدید : 362 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

جشن دوقلوهای پرسپولیس با ماکت تراکتورسازی +تصویر

 

به نوشته خدمات ورزشی جام نیـوز، مهدی طارمی، مهاجم شماره ۹ سرخپوشان که در انتهای بازی دوم لیگ برتر هنوز موفق به ثبت گل و استارت آقای گلی مجدد نشده، بعد از پیروزی شیرین برابر تراکتورسازی، عکسی جالب توجه با ماکت تراکتور ثبت کرد.

 

طارمی که به افتتاحیه‌ای دعوت شده بود از قضا با ماکت تراکتوری در محل آن مواجه شد که به درخواست عکاسان با آن تصویر گرفت و در این مواقع از هرگونه کری خوانی خودداری کرد. ایشان در این مواقع در پاسخ به اینکه تراکتورسازی را برده‌اند و اکنون باید با نمایش V به کری خوانی پرداخت کند، گفت: آن تراکتور بود و خدا را شکر بردیم و اکنون جای این حرف‌ها نیست.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 142
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 1,839
  • بازدید کلی : 26,851